.: mr & mrs nizam :.

.: mr & mrs nizam :.

anniversary

Daisypath Anniversary tickers

awish age

Lilypie Premature Baby tickers

irdina age

Lilypie Premature Baby tickers

Monday, March 28, 2011

.: Panduan Mendapatkan Cahaya Mata Yang Soleh :.

Panduan mendapatkan cahayamata yg soleh

tersentuh bila membaca artikel ini dari http://darwanie.blogspot.com/.mudah²an akan menjadi pedoman buat kita semua...amin

1. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu pada awal (hari pertama) bulan, pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) bulan. Maka sesungguhnya penyakit gila akam mudah menimpa sang anak."
 
2. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu selepas Zohor jika Allah SWT mengurniakan kepada kalian berdua anak kerana jimak pada saat itu, maka anak itu akan bermata juling dan syaitan sangat menyukai manusia yg bermata juling."
 
3. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu sedangkan fikiranmu tertuju pada perempuan lain jika Allah SWT mengurniakan kpd kalian berdua anak pd saat itu maka anak itu akan mjadi penjahat yang keji dan hina."

4. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu pd malam Aidilfitri, jika Allah SWT mengurniakan kpd kalian berdua anak maka anak itu akan menjadi seorg yg cacat dan tidak mendapatkan keturunan kecuali setelah usia lanjut."

5. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu pd malam Aidiladha, jika kalian berjimak pd mlm tersebut, apabila Allah SWT mengurniakan kpd kalian berdua anak, aku bimbang anak tersebut akan mjadi seorg yg berjari enam atau empat."

6. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu di bawah pohon yg sedang berbuah, jika Allah SWT mengurniakan kpd kalian berdua anak, anak tersebut akan menjadi seorg penjahat, suka membuat masalah atau seorg pemimpin yg kejam."

7. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu di antara azan dan qamat, jika Allah SWT mengurniakan anak pd kalian berdua, anak tersebut akan mjadi seorang yg suka menumpahkan darah."

8. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu dgn syahwat terhadap saudara perempuannya (ipar kamu) kerana yg demikian itu sesungguhnya kalau Allah SWT mengurniakan kpd kalian berdua anak, maka anak itu akan menjadi penolong dan pembantu kpd org2 zalim dan yg suka membuat kebinasaan kpd manusia."

9. "Wahai Ali...! Jgnlah engkau berjimak dgn isterimu di atas loteng maka sesunggunhnya yg demikian itu jika Allah SWT mengurniakan anak kpd kalian berdua, anak itu akan menjadi orang yg munafiq, dan selalu melampaui batas."
"Innal Mubazziriina kaani - ikhwan Nas - syayathin"
 
10. "Wahai Ali...! Jika kamu berjimak dgn isterimu bacalah : "Allahumma Jannibnas Syaitan Wajanibnas Syaitan Mimma Rozaqtana." Maka yg demikian itu, kalau Allah SWT mengurniakan kpd kalian berdua anak, anak tersebut tidak akan termakan oleh rayuan syaitan selama²nya.

11. "Wahai Ali...! hendaklah kamu berjimak dgn isterimu pada malam Isnin maka jika Allah SWT mengurniakan kpd kalian berdua anak, anak tersebut akan menjadi seorg yg berpegang teguh kpd kitab Allah (Al-Quran) dan reda terhadap segala pemberian Allah SWT(baik dan buruk Qada' dan Qadar Allah)"

12. "Wahai Ali...! jika kamu berjimak dgn isterimu pd mlm Selasa, Allah akan memberi kpd kalian berdua anak yg mendapat nikmat Mati Syahid dan Allah SWT tidak akan memberikan kepadanya azab bersama org musyrik, mulutnya berbau harum yg akan melembutkan hti org, bersih lidahnya dari mencaci, berdusta dan mengadu domba."

13. "Wahai Ali...! jika kamu berjimak dgn isterimu pd mlm Khamis, maka Allah SWT akan mengurniakan kepada kalian berdua anak yg bijaksana, atau seorg yg alim dikalangan org² alim."

14. "Wahai Ali...! jika kamu berjimak dgn isterimu pd mlm Jumaat nescaya anak kalian berdua adalah seorg yg pandai berpidato yg sgt berwibawa."

15. "Wahai Ali...! jika kamu berjimak dgn isterimu pd hari Jumaat selepas Asar, Allah SWT akan kurniakan seorg anak yg terkenal, masyhur dan alim."
 
16. "Wahai Ali...! jika kamu berjimak dgn isterimu pd mlm Jumaat selepas Isyak, maka sesungguhnya diharapkan anakmu nanti akan menjadi seorg yg terkemuka."

Insyaallah...dgn izin Allah yg Maha Kuasa..Subhanallah

1 comment: